مادر های عزیز چقدر مراقب خودتون هستید؟

دکتر جراحی بینی و اطلاعات بیشتر

1393/11/28 11:25
نویسنده : پزشک آشنا
371 بازدید
اشتراک گذاری

رینوپلاستی یا همان عمل بینی ،جراحی برای تغییر شکل بینی است. کوچکتر یا بزرگتر کردن بینی، تغییر زاویه بینی نسبت با خط لب ، تغییر نوک بینی، صاف کردن برآمدگی، تورفتگی یا نقص دیگر در بینی توسط این جراحی انجام می شود.
در طی عمل بینی ، دکتر جراحی بینی برای رسیدن به غضروف یا استخوان هایی که بینی را حمایت میکنند،آن را برش میدهد. بسته به نتیجه مورد نظر، برخی از استخوان ها و غضروف ها ممکن است برداشته شوند و یا بافتی اضافه شود. بعد جراح می خواهد که استخوان و غضروف را دوباره مرتب کند و پوست و بافت را در ساختمان بینی ترمیم می کند. آتل در خارج بینی قرار داده می شود تا شکل جدید بینی را تا هنگام بهبودی حفظ کند.
جراحانی که عمل زیبایی بینی را انجام می دهدبه طور معمول انواع دیگر جراحی پلاستیک ،گوش و حلق(گوش،بینی،گلو) یا هردو را نیز انجام می دهند.

چه انتظاری بعد از عمل جراحی بینی دارید؟
بعد از جراحی بینی ، آتل و نوار چسب بینی ظرف یک هفته برداشته خواهد شد.
برای چند روز اطراف چشم و بینی کبود و متورم است و صورت حالت پف کرده دارد. برای کاهش تورم و کبودی کمپرس سرد کمک می کند. دکتر ممکن است داروی ضد درد تجویز کند.عوارض عمل حدود 10 تا 14 روز طول می کشد.
چند روز اول بعد از عمل جراحی نیاز است سر خود را بالا نگه دارید. این کار ممکن است لازم باشد تا قبل از بازگشت به فعالیت های شدید ادامه داشته باشد.
نتایج حاصل از جراحی بینی با به نوع اصلاحی که می خواهید ممکن است جزیی یا قابل توجه باشد. مهم است که شما با جراح در مورد اهدافتان به توافق برسید.باید انتظارات شما واقع بینانه باشد و با جراح پلاستیک آنها را به اشتراک بگذارید، به احتمال بسیار زیاد او قادر خواهد بود نتیجه را آنگونه که انتظار دارید برآورده سازد.
نتایج حاصل از جراحی بینی دایمی می باشد، اگرچه آسیب های بعدی یا عوامل دیگر می تواند ظاهر بینی را تغییر دهد.جراحی زیبایی باید در بینی کامل رشد کرده انجام شود. رشد کامل بینی معمولا برای زنان در سن 15یا 16و برای مردان در 17 یا 18سالگی اتفاق می افتد.اگر جراحی قبل از این سن انجام بگیرد با رشد بینی نتیجه عمل تغییر می کند و ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)